Ένα τρίτο μέλος του πληρώματος, 22 ετών, διασώθηκε με ελαφρά τραύματα και είναι καλά στην υγεία του

Τα συλλυπητήρια του προς τον Ισραηλινό ομόλογό του Μπένι Γκαντζ εξέφρασε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, για τον θάνατο των δύο Ισραηλινών πιλότων από τη συντριβή του ελικοπτέρου τους στη θάλασσα έξω από τις ακτές της Χάϊφα, προχθές αργά το βράδυ.

Την επικοινωνία αυτή των δύο υπουργών, που ήταν τηλεφωνική, «αποκάλυψε» ο ίδιος ο Ν.Παναγιωτόπουλος με σχετική ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter.

«Σήμερα είχα τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπουργό Άμυνας του Ισραήλ Μπένι Γκαντζ, προκειμένου να του εκφράσω τα ειλικρινή συλλυπητήριά μου για την τραγική απώλεια των δύο Ισραηλινών πιλότων ελικοπτέρου στις 3 Ιανουαρίου 2022», σημείωσε ο ΥΕΘΑ.

Σύμφωνα με μεταγενέστερο τουίτ της Ισραηλινής Αεροπορίας πληροφορηθήκαμε ότι οι δύο νεκροί του δυστυχήματος της συντριβής του ελικοπτέρου AS-565 Panther στη θαλάσσια περιοχή έξω από τη Χάϊφα, το βράδυ της 3 Ιανουαρίου 2022 στη διάρκεια νυχτερινής προγραμματισμένης πτήσεως, ήταν ο Αντισυνταγματάρχης Erez Shahayami, 38 ετών, Υποδιοικητής της 193ης Μοίρας που επιχειρεί με τον προαναφερθέντα τύπο ελικοπτέρου, καθώς και ο Λοχαγός Chen Fogel, 28 ετών, ο οποίος προήχθη μεταθανατίως σε Ταγματάρχη. Ένα τρίτο μέλος του πληρώματος, 22 ετών, διασώστης, διασώθηκε με ελαφρά τραύματα και είναι καλά στην υγεία του.

22_01_04-ISR-IAF-LTCOL_EREZ_SACHYANI-DEAD-HELI_CRASHED-OFF_HAIFA_COAST_03_01_2022_tweet1
22_01_04-ISR-IAF-MAJ_CHEN_FOGEL-DEAD-HELI_CRASHED-OFF_HAIFA_COAST_03_01_2022_tweet2

Στο σημείο αυτό πρέπει να διευκρινιστεί, για να μην υπάρχουν λάθος «επισημάνσεις», ότι στις Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις, οτιδήποτε πετά, το πετά η Ισραηλινή Αεροπορία, που χρησιμοποιεί το ανάλογο πτητικό μέσο για συγκεκριμένες αποστολές.

Επίσης, η Ισραηλινή Αεροπορία χρησιμοποιεί τις ίδιες ακριβώς ονομασίες βαθμών με τον ισραηλινό στρατό και απλώς αλλάζει το χρώμα της στολής και το χρώμα των επωμίδων που σηματοδοτούν και τον Κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων στον οποίο ανήκει ο φέρων τη συγκεκριμένη στολή/επωμίδες.

Στην προαναφερθείσα περίπτωση λοιπόν η 193η Μοίρα, πετά ναυτικά ελικόπτερα, σε καθαρώς ναυτικές αποστολές, ανήκει όμως στην Ισραηλινή Αεροπορία, όπως και το προσωπικό που τα πετά και τα συντηρεί, ενώ οι βαθμοί του προσωπικού της είναι αυτοί του Στρατού Ξηράς. Δηλ.Αντισυνταγματάρχης της Αεροπορίας, που πετά αποκλειστικά ναυτικές αποστολές. Μπορεί αυτό το σύστημα να φαίνεται λίγο περίεργο, αλλά στο Ισραήλ και για τις Ισραηλινές ΕΔ λειτουργεί εξαιρετικά, δεκαετίες ολόκληρες.

100

Για την ιστορία να σημειώσουμε ότι η 193η Μοίρα συγκροτήθηκε επισήμως το 1987 επιχειρώντας τότε με ελικόπτερα HH-65A Dophin, από την Αεροπορική Βάση του Παλμαχίν. Το 1996, μετά την απώλεια ενός ελικοπτέρου του προαναφερθέντος τύπου, η Ισραηλινή Αεροπορία απέσυρε τον τύπο από την ενεργό υπηρεσία και έκτοτε η Μοίρα εφοδιάστηκε με 7 ελικόπτερα AS-565 Panther. Μέχρι προχθές δεν είχε άλλο μείζον αεροπορικό συμβάν στην ιστορία της. Με διαταγή του Αρχηγού της Ισραηλινής Αεροπορίας, όλα τα εναπομείναντα ελικόπτερα της 193ης Μοίρας έχουν καθηλωθεί στο έδαφος μέχρι η επιτροπή διερευνήσεως να μάθει τα αίτια του δυστυχήματος.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι το 2015 η Ισραηλινή Αεροπορία είχε παραγγείλει 8 ναυτικά ελικόπτερα Sikorsky SH-60 από τα αποθέματα του Αμερικανικού Ναυτικού, με χρόνο όμως ενάρξεως και ολοκληρώσεως της παραδόσεως το…2024 (!), οπότε και θα αντικατασταθούν τα Panther.

Πηγή: parapolitika.gr