Σε κινούμενη άμμο κινείται ο κλάδος του τουρισμού, καθώς καλείται να διαχειριστεί την επικίνδυνη κρίση από την πανδημία COVID-19, της οποίας οι συνέπειες εξακολουθούν να παραμένουν απρόβλεπτες. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού προχώρησε σε έκκληση προς τις κυβερνήσεις των κρατών να προετοιμαστούν για την επόμενη ημέρα και να δημιουργήσουν ειδικά προγράμματα.

Στην Ελλάδα ο ξενοδοχειακός και ταξιδιωτικός κλάδος επιμένει και αναμένει πως εκτός από την ενίσχυση της ρευστότητας θα πρέπει να εξεταστούν σε βάθος ζητήματα όπως η αναστολή πληρωμών προς το Δημόσιο το 2020, η διαγραφή χρεών, η μείωση του ΦΠΑ, η κατάργηση φόρου διαμονής, αλλά και η επίλυση των εκκρεμοτήτων για τις διευκολύνσεις όσων επλήγησαν από την κρίση της Τhomas Cook. Μέτρα που τα τελευταία εικοσιτετράωρα εξετάζει η κυβέρνηση για όλες τις επιχειρήσεις και για τα οποία, σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «Π», αναμένονται άμεσα ανακοινώσεις.

Το θετικό σενάριο για το οποίο γίνονται συζητήσεις είναι τα ξενοδοχεία να ξεκινήσουν να λειτουργούν από τις 15 Ιουλίου, έτσι ώστε κάτι να σωθεί από τη σεζόν. Εδώ είναι όμως που οι αρμόδιοι σκοντάφτουν διότι: ποιος και πώς θα ταξιδέψει; Μεγάλο ρόλο θα παίξει και το τι μέλλει γενέσθαι με την κρουαζιέρα που μετά την απόρριψη για homeporting στην Ελλάδα, ενισχύει την κατρακύλα μιας και το 50% των επισκεπτών προέρχεται από την κρουαζιέρα. Όσον αφορά στον εσωτερικό τουρισμό οι αρμόδιοι θεωρούν ότι παρά το γεγονός ότι δεν δινόταν έμφαση σε αυτόν τα προηγούμενα χρόνια, μπορεί να αποτελέσει μια πρώτη διέξοδο.

«Δυστυχώς δεν μπορούμε να προβλέψουμε πότε θα τελειώσει αυτή η περιπέτεια. Κάτι που ελπίζουμε να γίνει όσο πιο σύντομα γίνεται, ώστε να ανακτήσουμε το χαμένο έδαφος», ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, στην πρώτη τηλεσυνέντευξη του υπουργείου για την παρουσίαση της πρωτοποριακής και καινοτόμας, όπως τη χαρακτήρισε, πρωτοβουλίας «Greece From Home». Πρόκειται για μία κίνηση που φέρνει την Ελλάδα στο προσκήνιο καθώς, όπως τόνισε ο υπουργός, ο τουρισμός είναι μία γέφυρα μεταξύ λαών και πολιτισμών. Ο σχεδιασμός της πλατφόρμας που βασίζεται στο τρίπτυχο «βλέπω-ταξιδεύω-μαθαίνω» έγινε από τον Chief Creative Officer της ελληνικής κυβέρνησης, Steve Vranakis, και τις δημιουργικές του ομάδες Ithaca Lab και Prinz & Co, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τη Marketing Greece και την Google. «Με την κίνηση αυτή στέλνουμε ένα μήνυμα υποστήριξης σε όσους δοκιμάζονται αυτή την περίοδο. Είναι όμως και μια στρατηγική στήριξης του ελληνικού τουρισμού στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την επόμενη ημέρα», ανέφερε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης.

«Θα κρατήσουμε ζωντανή τη σκέψη της Ελλάδας στο διεθνές κοινό, στους 280 εκατ. τουρίστες που την επισκέφτηκαν τα τελευταία χρόνια», υπογράμμισε η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά το Σάββατο 04 Απριλίου