Ζητά εξεταστική, αλλά η Κουμουνδούρου φαίνεται ότι είναι υπόλογη για το παρελθόν – Το σκοτεινό παρασκήνιο με φόντο τις σφυγμομετρήσεις και τα περίεργα γκάλοπ

Η προσπάθεια του ΣΥΡΙΖΑ
να δικαιολογήσει την εκλογική του υστέρηση, καταφεύγοντας εκ νέου στη δαιµονοποίηση των Μέσων Μαζικής Ενηµέρωσης και τη στοχοποποίηση των εταιρειών δηµοσκοπήσεων, µπορεί να εντάσσεται στο πλαίσιο ενός αντιπολιτευτικού τακτικισµού, προς άγραν εντυπώσεων, ωστόσο τα όσα συνέβησαν στο µέτωπο αυτό επί των ηµερών της διακυβέρνησης της Αριστεράς σίγουρα δικαιολογούν τη φράση στο «σπίτι του κρεµασµένου δεν πρέπει να µιλάνε για σχοινί». Αφενός γιατί ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η προανακριτική επιτροπή της Βουλής για την απόπειρα του ΣΥΡΙΖΑ να στήσει µε ωφελιµιστικούς όρους τη διαγωνιστική διαδικασία για τις τηλεοπτικές άδειες, όπως τουλάχιστον ισχυρίζεται ο επιχειρηµατίας Χρήστος Καλογρίτσας, αφετέρου διότι και στο κεφάλαιο «ΣΥΡΙΖΑ – εταιρείες δηµοσκοπήσεων» µπορεί να αποκαλυφθούν σηµεία και τέρατα στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής. Μέχρι τώρα υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για «αντιδεοντολογικές πρακτικές», µε στόχο την παραπλάνηση της κοινής γνώµης από δηµοσκοπικές εταιρείες «φαντάσµατα» που λειτουργούσαν ως «προπαγανδιστικοί µηχανισµοί» του πρωθυπουργικού γραφείου του Αλέξη Τσίπρα.

1_4

∆ηµόσιες καταγγελίες από τον πρώην κυβερνητικό εταίρο του Αλέξη Τσίπρα κ. Πάνο Καµµένο για «κατασπατάληση» του δηµόσιου χρήµατος από τη νυν ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ελενα Κουντουρά κατά την περίοδο που ήταν υπουργός Τουρισµού στη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και «µοίραζε χρήµατα» σε εταιρείες δηµοσκοπήσεων προκειµένου να υφίσταται φιλοτεχνία το πολιτικό της προφίλ.

Με βάση όλα τα παραπάνω είναι απορίας άξιον πως για µία ακόµα φορά η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να εµφανιστεί ενώπιον των πολιτών ως «αθώα περιστερά», επιδιώκοντας να στρέψει τη συζήτηση σε ένα «κυνήγι µαγισσών», προσδίδοντας, ωστόσο, αληθοφανή διάσταση µέσα από τον θεσµικό µανδύα της πρότασης για τη συγκρότηση Εξεταστικής Επιτροπής.

2_3

Στόχος, όπως και στο παρελθόν άλλωστε, είναι, αν πετύχει να καταστήσει ανυπόληπτα τα Μέσα Μαζικής Ενηµέρωσης ή τις εταιρείες δηµοσκοπήσεων, να «στοιχειοθετήσει» ένα βολικό αφήγηµα προκειµένου να «δικαιολογήσει» την αποδυνάµωση της επιρροής του στο εκλογικό σώµα.

Μέχρι τώρα υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για «αντιδεοντολογικές πρακτικές», με στόχο την παραπλάνηση της κοινής γνώμης

Η ιστορία όµως αυτή κινδυνεύει να επαναληφθεί ως φάρσα ή να αποκαλυφθεί για µία ακόµα φορά το µέγεθος της υποκρισίας µέσα από συγκεκριµένα περιστατικά και στοιχεία, όπως συνέβη µε την υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών. Με τα γνωστά «πάρε-δώσε» µε επιχειρηµατίες και εκδότες µε τους οποίους υποτίθεται ότι η Αριστερά βρισκόταν σε «αντιπαλότητα», αλλά στο παρασκήνιο υπήρχαν «υπόγειες συνεννοήσεις», τα γνωστά «νταραβέρια», όπως τα είχε περιγράψει και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, ώστε το Μέγαρο Μαξίµου επί των ηµερών του ΣΥΡΙΖΑ να µεταβληθεί σε «media group» µε στόχο την ολοκληρωτική χειραγώγηση των ΜΜΕ, αλλά και των εταιρειών δηµοσκοπήσεων. Παράλληλα, στο πολιτικό και δηµοσιογραφικό προσκήνιο από το 2017 και µετά «ξεφύτρωσαν» στη δηµοσκοπική αγορά διάφορες εταιρείες µετρήσεων της κοινής γνώµης, αµφιβόλου αξιοπιστίας, που πλέον είναι «φαντάσµατα».

Όπως η περίφηµη VOXPOP και κάποιες ακόµα, που στην πορεία αποδείχτηκε πως τις «εκπροσωπούσαν» κοµµατικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, πολλά εκ των οποίων συσχετίζονταν µε τον κ. Βερναρδάκη. Συνήθως διενεργούσαν «ψηφιακές έρευνες» στο ∆ιαδίκτυο, χωρίς να ακολουθούν τους κανόνες της κλασικής µεθοδολογίας, είτε µέσω κάλπης είτε µε ερωτήσεις διά τηλεφώνου. Τα αποτελέσµατα των ερευνών αυτών, που, παρουσίαζαν θετικά στοιχεία για τον ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να «εξισορροπήσουν» την εκλογική του πτώση απέναντι στα αρνητικά ευρήµατα των σοβαρών εταιρειών δηµοσκοπήσεων, η «προπαγανδιστική» µηχανή του Μεγάρου Μαξίµου και της Κουµουνδούρου τα προωθούσε στα φιλικά Μέσα Μαζικής Ενηµέρωσης του κόµµατος, δηλαδή στην «Αυγή», στην «ΕΦΣΥΝ», στο «Χωνί», στη «Νέα Σελίδα», στο «Documento».

Κάπως έτσι φτάσαµε στις ευρωεκλογές του 2019, αλλά και ακολούθως στις εθνικές κάλπες του ίδιου έτους, µε τον ΣΥΡΙΖΑ να «µοιράζει» στοιχεία, βασισµένα σε αυτές τις εταιρείες, που έδειχναν είτε «θεαµατική µείωση» της διαφοράς µε τη Ν.∆. είτε πως ο ΣΥΡΙΖΑ µπορεί να πετύχει την ανατροπή.

Ειδικά στην περίπτωση της «VOXPOP», της οποίας ως «νόµιµος» εκπρόσωπος εµφανίστηκε κάποια στιγµή ένας πρώην πολιτευτής του ΣΥΡΙΖΑ στον Νοµό Κορινθίας, υπάρχουν ακόµη πολλά αναπάντητα ερωτήµατα σε σχέση µε το ποια άλλα πρόσωπα «ενεπλάκησαν» στην «ερευνητική δραστηριότητά της», πού είχε την έδρα της, δηλαδή τα γραφεία της, κ.ά.