Ο Ευάγγελος Βενιζέλος, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90.1 για την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα, καθώς και τα μέτρα τα οποία έχουν τεθεί σε εφαρμογή από την κυβέρνηση, τόνισε πως είναι υπέρ οποιασδήποτε πρότασης που είναι καθαρή και περιορίζει το κύμα της πανδημίας.

Παράλληλα, ο κ. Βενιζέλος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο μέτρο του click away, όπου και τόνισε πως δεν μπορεί να θεωρηθεί πως λειτουργεί «με τρόπο βλαπτικό», εστιάζοντας στο γεγονός πως δε θεωρεί αναγκαία την ανάμειξη του πολιτικού με το επιστημονικό στοιχείο. Δεν μπορεί να παίζουμε στο «βλέποντας και κάνοντας» την τύχη του ρυθμού μετάδοσης του ιού , ανέφερε μεταξύ άλλων.

Σε σχέση με τον εμβολιασμό, ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ορμώμενος από τη διεθνή σύμβαση του Οβιέδο έκανε σαφές πως ναι μεν δεν μπορεί να επιβληθεί ο αναγκαστικός εμβολιασμός, ωστόσο είναι ένα κρίσιμο στοιχείο προκειμένου να ανασχεθεί η διασπορά του ιού στην κοινότητα.

Κλείνοντας, στην αναφορά του για την υπόθεση της Novartis, «απασφάλισε» λέγοντας πως «ήταν από την αρχή μία κατασκευασμένη σκευωρία», δείχνοντας τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα ως τον ενορχηστρωτή της όλης υπόθεσης.

Η συνέντευξή του:

Περί πανδημίας, με βρίσκουν σύμφωνο οι καθαρές προτάσεις 

Με βρίσκει σύμφωνα καθετί που είναι καθαρό και δεν έχει μέσα στοιχεία αμφιθυμίας και αμφιταλάντευσης. Πρέπει να εφαρμόσουμε ένα σχέδιο από αρχής μέχρι τέλους, να καθυποτάξουμε αυτό το κύμα της πανδημίας με τα περιοριστικά μέτρα γιατί όταν βιαζόμαστε να φύγουμε από το κλίμα αυτό και να περάσουμε στη λεγόμενη κανονικότητα χωρίς να έχουμε πετύχει την τιθάσευση του κύματος της πανδημίας αυτό δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από ότι υπολογίζει κανείς.

Για click away:

Αυτές είναι εκτονώσεις οι οποίες δεν πρέπει να λειτουργήσουν κατά τρόπο αρνητικό, βλαπτικό. Θα ήθελα να υπάρχει μια θεσμική διαφάνεια την οποία να μπορούμε να την παρακολουθούμε και εμείς οι πολίτες σε καθημερινή βάση. Θέλω να ξέρω ακριβώς τι λέει η επιστήμη , ακριβώς τι λέει η επιτροπή των οιμωξιολόγων και επιδημιολόγων , ποια είναι η καθαρά επιστημονική θέση της για το αν πρέπει να ανοίξουν καταστήματα , τι πρέπει να γίνει με τις εκκλησίες, τι πρέπει να γίνει με τη βραδιά και το μεσημέρι των Χριστουγέννων , τι πρέπει να γίνει με τη συγκέντρωση έστω και μικρού αριθμού ατόμων, τι πρέπει να γίνει με τα σχολεία, καθαρά … και από κει και πέρα να έρχεται η κυβέρνηση και να λέει τα υιοθετώ αυτά , αυτούσια ή κάνω αλλαγές τις οποίες οφείλω να αιτιολογήσω για ποιο λόγο τις κάνω.

Δεν θέλω να αναμειγνύεται το επιστημονικό και το πολιτικό στοιχείο. Όλη αυτή την περίοδο έχει δυστυχώς χαθεί η καθαρότητα των ρόλων. Πρέπει οι σκοπιμότητες, οι άλλου τύπου σκοπιμότητες που αφορούν την οικονομία την κοινωνία, λειτουργία της κοινής γνώμης, ειδικά ακροατήρια , να έρχονται μετά τα καθαρά υγειονομικά δεδομένα. Το λέω αυτό γιατί μετά δημιουργούνται παρεξηγήσεις. «Έπρεπε να πάρουμε τα μέτρα νωρίτερα, αλλά δεν μας προτάθηκε αυτό» και «δεν φταίμε εμείς που αργήσαμε» ή « πάντα υπάρχει το δίλλημα υγεία ή οικονομία»… κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει κανένα δίλλημα υγεία ή οικονομία. Η οικονομία μπορεί να αναστηλωθεί, μόνο αν διατηρήσουμε σε υψηλό επίπεδο την υγεία του πληθυσμού.

Αυτά ήταν διλλήματα της Άνοιξης πολλούς μήνες πριν όταν είχαμε το Σουηδικό μοντέλο, είχαμε το φαινόμενο Τζόνσον, το φαινόμενο Τραμπ, αυτά είδατε ότι οδηγήθηκαν σε αδιέξοδο. Και τώρα βλέπουμε lockdown στη Γερμανία , στο Ηνωμένο Βασίλειο , βλέπουμε ότι έχει αλλάξει η συμπεριφορά ριζικά στις ΗΠΑ , άρα δεν υπάρχει τέτοιο δίλλημα, είναι σαφές ότι χωρίς καταπολέμηση της πανδημίας , χωρίς υψηλό επίπεδο προστασίας της δημόσιας υγείας δεν μπορείς να έχεις αποκατάσταση της οικονομικής λειτουργίας , παρά μόνο μερεμέτια και αυτό είναι ένα μάθημα που νομίζω το έχουμε μάθει ως ανθρωπότητα πάρα πολύ καλά.

Δεν μπορεί να παίζουμε στο «βλέποντας και κάνοντας» την τύχη του ρυθμού μετάδοσης του ιού 

Έξω από το χορό ξέρουμε όλοι πολλά τραγούδια , δεν θέλω να υποδύομαι τον ειδικό στην διαχείριση όλων των καταστάσεων αλλά νομίζω ότι έχω ζήσει στην πολιτική μου διαδρομή πολλές κρίσεις και σε κάθε περίπτωση πρέπει να σε καθοδηγεί μια προνοητικότητα και μια διορατικότητα για το πώς θα αντιδράσουν οι ενδιαφερόμενοι και η κοινωνία έχει μια συμπεριφορά που αναπτύσσει δυναμικές και βρίσκει πάντα και παράδρομους. Από κει και  πέρα δεν μπορεί να παίζεται η τύχη του ρυθμού μετάδοσης του ιού στην περιποίηση των νυχιών ή στην περιποίηση της κόμης.

Θεωρώ ότι πρέπει να πειστεί η κοινωνία ότι υπάρχει μια κλίμακα αξιών, μια κλίμακα προτεραιοτήτων. Όταν έχεις κάθε μέρα 100 νεκρούς μέχρι τώρα –ελπίζω ότι αυτό θα ξεπεραστεί αυτό τοπ εφιαλτικό στοιχείο – δεν είναι δυνατόν να λες, πως θα περάσω τα Χριστούγεννα κτλ. Νομίζω ότι πρέπει να ξαναβρούμε την κλίματα των αξιών μας. Προς τιμήν του ο Πρωθυπουργός παραδέχτηκε ότι άργησαν τα μέτρα στη Θεσσαλονίκη και είναι σαφές από τις καμπύλες πια ότι από τις 20 Οκτωβρίου είχαμε έναν εντυπωσιακά υψηλό αριθμό μετάδοσης στη Θεσσαλονίκη.

Τι είπε για το εμβόλιο 

Δεν ξέρω αν υπάρχει εδώ η σωστή προετοιμασία για το εμβόλιο. Ελπίζω ότι υπάρχει. Γίνονται μεγάλες προσπάθειες να πειστεί η κοινή γνώμη αλλά η αλήθεια είναι ότι πρέπει οι αγγελιοφόροι αυτού του μηνύματος να μην είναι μόνο οι εκφραστές ενός ορθολογισμού δηλαδή εκπρόσωποι της εκσυγχρονιστικής αντίληψης , πρέπει να μπουν μπριοστά σε αυτό και εκπρόσωποι πιο συντηρητικών ή παραδοσιοκρατικών αντιλήψεων. Θα ήθελα να είναι μπροστά στον εμβολιασμό η εκκλησία, θα ήθελα να είναι μπροστά άνθρωποι οι οποίοι αποδίδουν πολύ μεγάλη σημασία στην ιδιοπροσωπεία ας πούμε του ελληνισμού.

Από την άλλη υπάρχει ένα τεράστιο νομικό ζήτημα διότι εδώ το θέμα δεν είναι αν είναι υποχρεωτικός ή εθελοντικός ο εμβολιασμός , είπε η κυβέρνηση θα είναι εθελοντικός . Το θέμα είναι αν μετά μπορούν να ληφθούν μετρά περιοριστικά για αυτούς που δεν θα έχουν εθελοντικά εμβολιαστεί. Εφόσον θα μπορούσε ο εμβολιασμός να είναι υποχρεωτικός και αυτό θεμελιώνεται και στο διεθνές δίκαιο στη σύμβαση του Οβιέδο, η οποία είναι η πιο έγκυρη διεθνής σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης , προφανώς ισχύει το έλασσον , δεν επιβάλλεις αναγκαστικό εμβολιασμό αλλά μπορείς να επιβάλλεις μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας και διαχωρισμούς αυτών οι οποίοι δεν μετέχουν στην ανοσία της αγέλης. Και την υπονομεύουν διότι μετά πρέπει να παρακολουθούμε με τα στατιστικά και τα επιδημιολογικά δεδομένα , τι ποσοστό εμβολιασμού έχουμε, τι ποσοστό αποτελεσματικότητας έχει αναπτύξει το εμβόλιο, σε το ποσοστό έχουμε ανοσία ενεργό στην κοινωνία. Αυτό είναι ένα σύστημα που πρέπει να παρακολουθείται διαρκώς.

Άρα λοιπόν όταν θέλεις να προστατεύεις την δημόσια υγεία , έχεις δικαίωμα να επιβάλλεις περιορισμούς. Νομίζω ότι βιαστήκαμε να πούμε ότι είναι εθελοντικός ο εμβολιασμός. Θα έπρεπε να εξηγήσουμε τι σημαίνει ο μη εμβολιασμός. Κατά το εθνικό και το διεθνές δίκαιο που ρυθμίζει τα θέματα αυτά σε συνταγματικό επίπεδο ή σε επίπεδο υπερνομοθετικό θα μπορούσε ο Έλληνας νομοθέτης να επιβάλλει υποχρεωτικό εμβολιασμό. Βεβαίως ο Έλληνας νομοθέτης μπορεί να επιβάλλει το έλασσον μέτρο ενός εθελοντικού εμβολιασμού εξηγώντας όμως ότι αυτό μπορεί να έχει άλλου τύπου περιορισμούς για εκείνους που επιλέγουν να μην εμβολιαστούν. Και πρέπει να εξηγηθεί σε όλους πως θα λειτουργεί το σύστημα αυτό.

Για Novartis: Έλεγα από την αρχή ότι έχουμε μια σκευωρία

Δεν αποδέχομαι ότι μπορεί να υπάρχουν στην σημερινή κυβέρνηση παράγοντες ή κύκλοι που δεν δίνουν τη σημασία στη σκευωρία NOVARTIS που είναι σκευωρία κατά της δημοκρατίας. Επειδή εγώ ήμουν πάντα πολύ ψύχραιμος, δεν θώρησα ότι υφίσταμαι μια επίθεση για λόγους προσωπικούς , αλλά ότι δέχομαι μια επίθεση για λόγους πολιτικούς γιατί το όνομά μου το πρόσωπό μου κάτι συμβόλιζε και κάτι συμβολίζει και γιατί κάποιοι ήθελαν να έχουν και μένα μέσα για λόγους εμβληματικούς, ήμουν από την αρχή πάρα πολύ καθαρός και λυπάμαι αλλά επιβεβαιώθηκα . Έλεγα από την αρχή ότι έχουμε μια σκευωρία , έχουμε μια συστηματική διαστροφή και υπονόμευση των θεμελιωδών αρχών και θεσμών του δημοκρατικού πολιτεύματος. Και περί αυτού πρόκειται.

Προφανώς δεν στήθηκε από έναν αναπληρωτή υπουργό δικαιοσύνης. Τα έχω πει αυτά. Η ανακρίτρια είναι πάρα πολύ καλά προετοιμασμένη , κάνει πολύ συστηματική δουλειά . Η εισαγγελέας είναι επίσης απολύτως ενήμερη και έμπειρη . Έχω μεγάλη εμπιστοσύνη και στις δύο δικαστικές λειτουργούς, και σε όλους πλην ελαχιστοτάτων εξαιρέσεων . Είπα τότε ότι υπάρχει ο ηθικός αυτουργός που κατηγορείται επωνύμως αλλά δεν μπορεί να πιστέψει κανείς ότι άρχιζαν και τελείωναν όλα. Υπάρχει και ηθικός αυτουργός του ηθικού αυτουργού.

«Έδειξε» τον Τσίπρα 

Εσείς είστε οι έμπειροι δημοσιογράφοι και θα κάνετε τις συνεπαγωγές (ερωτώμενος για το αν εννοεί τον κ. Τσίπρα) . Ο ηθικός αυτουργός του ηθικού αυτουργού μπορεί να είναι πρόσωπο, μπορεί να είναι και σύστημα εξουσίας ολόκληρο.

Η ανακρίτρια και το δικαστικό συμβούλιο και η εισαγγελέας αναζητούν τη συγκρότηση της αντικειμενικής και υποκειμενικής υπόστασης συγκεκριμένων αδικημάτων , αναζητούν στοιχεία , αναζητούν τον δόλο , αναζητούν τις συσχετίσεις, αναζητούν τους συνεργούς, διότι η αρμοδιότητα πια του ειδικού δικαστηρίου επεκτείνεται και στους συνεργούς όλους , συγκεντρώνουν όλες τις δικογραφίες είπε έχουν έιτε δεν έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις κατά της κα. Τουλουπάκη για παράδειγμα έχει ασκηθεί ποινική δίωξη και διενεργείται έρευνα θα δούμε σε ποιο επίπεδο. Υπάρχει και η υπόθεση Μιωνή που αυτό είναι πάλι κάτι άλλο.